Prekių ženklinimas – ženklinimo esmė ir technika

prekiu zenklinimasRenkantis prekę svarbų vaidmenį atlieka jos etiketė. Prekiu zenklinimas padeda susidaryti nuomonę apie produktą, suteikia aktualios informacijos apie jo sudėtį, naudojimą, laikymo sąlygas ir pan. Bendrąja prasme ženklinimo sąvoka apima visą informaciją, kurią būtina suteikti pirkėjui, siekiant jam padėti priimti tinkamą sprendimą. Informacija negali klaidinti, ypač tuomet, jei kalbame apie maisto prekes.

Kas yra prekių ženklinimas ir kokie reikalavimai jam keliami?

Prekių ženklinimas yra apribotas reklamos įstatymų, taip pat, jei ženklinami maisto produktai, – maisto produktų ženklinimo reglamentais. Etiketėje negali būti pateikta nepatikima, nepatikrinta ar klaidinanti informacija, pvz., negalima kalbėti apie tas maisto savybes, kurių konkretus produktas neturi, arba minėti gydomąsias prekės savybes, jei nebuvo suteiktas atitinkamas Sveikatos apsaugos ministerijos išduotas dokumentas. Kalbant apie produktų etikečių turinį, paprastai išskiriami teisingumo, pateikimo ir išsamumo principai. Teisingumo kriterijus nurodo, kad pateikta informacija nėra melaginga. Pateikimo principas apima informacijos nurodymo būdą ir formą, kuri negali klaidinti pirkėjo. Išsamumo kriterijus reikalauja informaciją pateikti išsamiai ir suprantamai. Už bet kokią klaidinančią informaciją yra skiriamos atitinkamos nuobaudos.

Kodėl prekių ženklinimas aktualus ir pirkėjui, ir verslininkui?

Svarbu atkreipti dėmesį į tai, kad prekių ženklinimas aktualus ne tik pirkėjui, bet ir verslininkui. Išsamiai, aiškiai pateikta informacija, grafinis etiketės dizainas padeda atkreipti dėmesį ir formuoja atitinkamą įmonės įvaizdį. Jei pirkėjas pasitiki bendrove, jis mielu noru sugrįš dar kartą ir taps lojaliu bendrovės klientu. Be to, tinkamos etiketės parinkimas, etiketės grafiniai ir stilistiniai sprendimai gali turėti daugiau naudos, nei atrodo iš pirmo žvilgsnio – perpildytoje prekių pasiūloje pirkėjas renkasi tai, kas patraukia jo dėmesį, atitinka pasąmonėje keliamus kokybės reikalavimus.

Kokią ženklinimo techniką rinktis?

Jei esate verslininkas ir galvojate apie savo prekių ženklinimą, turite kreiptis į šios srities profesionalus, kurie suteiktų jūsų lūkesčius atitinkančias paslaugas ar pasiūlytų profesionalią, konkrečiai veiklos sričiai tinkančią įrangą, pvz., galbūt jums reikalingos lipnios etiketes, o gal, priešingai, – lengvai nuimami ženklinimo sprendimai? Pramoniniai produktų ženklinimo įrenginiai pasižymi itin didele įvairove, tačiau paprastai išskiriamos dvi pagrindinės grupės: kontaktinė ir bekontaktinė produktų ženklinimo technika. Pirmoji kontaktuoja su produktu. Šiuo atveju įrenginiai gali būti skirstomi į atskiras subkategorijas, priklausomai nuo naudojamų dažų, t. y. pirkėjams siūlomi juosteliniai arba dažų ritinėlių ženklinimo prietaisai. Bekontakčiai ženklinimo įrenginiai skirti pageidaujamos informacijos perdavimui, išlaikant atstumą tarp prekės ir ženklinimo proceso. Minėtajai kategorijai paprastai priskiriama čiurkšlinė, rašalinė ir lazerinė technika.

 

Leave a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Brukalų kiekiui sumažinti šis tinklalapis naudoja Akismet. Sužinokite, kaip apdorojami Jūsų komentarų duomenys.